V restauračním byznysu více než v kterémkoliv jiném platí, že cokoliv zanedbáte, cokoliv chcete nějak obejít, nahradit, trochu posunout bokem, se vám vymstí.
Chcete-li úspěch, vsaďte na poctivost a upřímnost. Poctivé suroviny, vždy v maximální čerstvosti. Poctivé hmotnosti surovin, poctivé míry nápojů. Pečlivě vybírejte, školte a motivujte personál. Právě personál je tím, kromě vaší nabídky co vás dělí od úspěchu.
Pro úspěch restaurace je důležitá i skladba Menu. Pokud však jednotlivá jídla nejsou připravena poctivě, řemeslně a kvalitně, neoslní ani, kdyby se jednalo o bůhvíjakou světovou kuchyni či speciality. Vařte ve vaší restauraci třeba klasické vepřo, knedlo, zelo, a guláše. Pokud budou na špičkové úrovni, uděláte s nimi větší díru do světa, než s nepovedeným japonským sushi.
Ve vaší restauraci se kroťte v pestrosti výzdoby. Interiér musí však být vždy cítit čistotou. Hosté se k vám přišli dobře najíst. Nepřišli si číst, nepřišli si prohlížet fotografie, tím méně nějaké laciné reklamní plakáty. Střídmost při zařizování interiéru se vám vyplatí. Nebudete odvádět pozornost hosta od toho nejdůležitějšího. Od vašeho dobrého jídla.
Pro úspěch vaší restaurace je opravdu tím nejdůležitějším kvalitní a vyškolený personál. A zároveň je to to nejobtížnější co musíte zajistit. Najít kuchaře, který je schopný, kreativní a který se nebojí pracovat a zároveň si nepřivlastňuje nic z vaší kuchyně je veliký problém. Hlavně pro malé a začínající restaurace. To vám potvrdí kdokoli, kdo restauraci provozuje delší dobu.
Totéž platí o servisu. Sympatická obsluha je opravdu k nezaplacení. Bohužel k těm sympatiím potřebuje ještě mít znalosti, přehled, kreativnost, stálý úsměv a poctivost. A taky musí mít vztah k hostům. Musí umět uhasit začínající konflikt a taky strpět častou arogantnost hostů.
Pokud se vám podaří zajistit si ucházející personál, máte na půl vyhráno. Nikdy sice nebude dokonalý, ale do určité míry, si jej pak můžete vychovat ke svým představám. Ale to je běh na dlouhou trať.