Stane se to ze dne na den, jindy tomu předchází pomalé upadávání, ale výsledkem je, že podnikání upadá, začíná se tvořit místo zisku ztráta a ta se postupně zvětšuje a prohlubuje. Záleží na podnikateli, jak se zachová, aby své podnikání zachránil, nebo ho nechal úplně padnout.
Možnost první, nechat podnikání padnout. Rozhodneme-li se, že už při podnikání nechceme vyvíjet více snahy, raději chceme podnikání ukončit a nechat se normálně zaměstnat, je nejlepší ukončit podnikání co nejdříve, aby vznikly co nejmenší dluhy, které budeme muset stejně narovnat.
Možností druhou je vyčkávací taktika, kdy necháme podnikání upadat a čekáme, zda se samo zase postaví na nohy, nebo ne. Tako taktika je velmi riziková a nikomu ji nemůžu doporučit. Podnikání a jeho finanční deficit může klesnout opravdu hluboko, tak hluboko, že bude problém se z tak hlubokých problémů dostat a uhradit finanční závazky, které budou na úrocích a penále neustále narůstat.
Možností třetí je pokusit se podnikání oživit, dát mu nový náboj, novou krev do žil, nový směr. Přehodnotit dosavadní postupy a najít v nich ty nesprávné, zhodnotit nové možnosti, kam podnikáním mířit, přemýšlet nad novými trhy, či nad tím, jak se lépe prosadit na stávajícím trhu. Jak o sobě dát vědět více potenciálním zákazníkům, jak lépe hospodařit s daným rozpočtem pro reklamu, zaměřit se i na způsoby reklamy, která je zdarma nebo výměnou za reklamu na někoho jiného, například nového dodavatele, který má více atraktivní zboží, za atraktivnější ceny jak pro nás, tak pro konečného zákazníka.
Záleží na každém, pro jakou možnost se rozhodne, jak hluboko podnikání kleslo a jak moc ho musíme tahat z propasti. Především, chceme ho zachránit, nebo ne? Chceme bojovat, nebo se vzdát? Co nám přinese boj a co vzdání se? Co budeme dělat, když ukončíme podnikání?