Metoda SEO, tedy Search Engine Optimalization, v češtině Optimalizace Vyhledávače, je jednou z velmi populárních metod propagace malých a středních firem na internetu. Funguje tak, že ovlivní výsledky vyhledávačů, aby po zadání určitého slova zobrazily danou webovou stránku ve výsledcích mezi prvními.
To se provádí tak, že se napíše velké množství článků, které budou obsahovat jak vyhledávaný výraz, tak i odkaz na internetovou stránku, kterou chceme tímto způsobem podpořit. Vyhledávač totiž vyhodnotí, že se o ní v souvislosti s hledaným výrazem hodně mluví a usoudí, že se jedná o velmi relevantní odkaz. Proto jej následně umístí na první příčky v seznamu výsledků.
Ještě před samotným procesem psaní se provádí SEO analýza. Ta se skládá z několika částí. Tou první je zjistit výrazy, které jsou v souvislosti se zadaným tématem nejčastěji vyhledávány. Poté jsou prohlédnuty klientovy webové stránky, aby se zjistilo, jak vypadají a zda tyto nejčastěji používaná klíčová slova obsahují.
Někteří lidé si myslí, že je to zbytečná http://www.rozhlas.cz/dvojka/jaktovidi/_zprava/pavel-kosatik-volby-ukazaly-ze-komunisticka-strana-zacina-byt-zbytecna-ted-je-ano–1769092 ztráta času a peněz. Koneckonců, u většiny oborů ty nejčastěji vyhledávané fráze dokážeme s velkou přesností uhodnout sami, a internetové stránky žádnou úpravu nepotřebují, děkuji pěkně.
To je však jen první zdání. Ve skutečnosti bychom se bez ní neobešli. Je sice pravda, že některá klíčová slova lze snadno uhodnout, avšak bez analýzy nebudeme vědět, která přesně jsou používána nejvíce. A výsledek nás třeba může i překvapit.
A co se internetových stránek týče, jen málokterá nepotřebuje alespoň malou úpravu. Je totiž důležité, aby měla nejen všechny náležitosti, ale také aby její prohlížení bylo intuitivní a uživatelsky přívětivé. Potřebujeme, abychom nemuseli hledat půl hodiny katalog produktů, a další půl hodiny cení, abychom nakonec zjistili, že ani jedno z toho už dávno není aktuální. Možná to zni divně, ale i takové weby jsou.
Proto bychom ji neměli zatracovat, nýbrž se jejími výsledky řídit. Bude nám to jen ku prospěchu.