Člověk by řekl, že se nacházíme době, která je přesycená produkty. Že se společnost stále intenzivněji přesouvá ke konzumnímu způsobu života. To je pravda, nabídka všech typů výrobků stále stoupá. To ale není ni špatného, jsou tu však dvě věci, které nám začínají vadit. Tou první je stoupající cena – prodejci si i přes extrémně nízké ceny od výrobce dovolují dávat extrémně velké marže přesahující někdy dokonce i stovky procent. Druhou nepříjemnou věcí je výrazně klesající kvalita. Jedná se o problém větší než ten předchozí, protože lidé jsou ochotni si kvalitu zaplatit. Jenže většinou cena neodpovídá kvalitě a poznat, co je dobře vyrobené a co ne, se stává pro spotřebitele náročný úkol.
Trh však přišel s velmi zajímavým nápadem, který může velkou část těchto problémů vyřešit. Služba se nazývá Subscription boxes. Princip spočívá v tom, že pokud se přihlásíte k odběru za poplatek, který se pochybuje podle obchodu mezi padesáti a tisíci korunami za období, které si sami zvolíte. Každé toto období vám domů přijde balíček se zbožím. Vtip je v tom, že předem nevíte, jaké zboží vám přesně přijde domů. Víte jenom, jaký typ např. oblečení to bude. Proč kupovat takového „zajíce v pytli“?
Hodnota zboží v balíčku totiž mnohonásobně převyšuje to, co jste za ni zaplatili.
Zprostředkovatelé těchto služeb totiž dostávají zboží přímo od výrobců za velmi nízké ceny. Jelikož je zboží vybírané lidmi, kteří se daným oborem zabývají, máte jistou záruku kvality. Nemusíte se již tedy starat o návštěvu obchodu, vybírání, rozhodování…vše prostě přijde samo. Tímto způsobem můžete objednat například kosmetiku, oblečení nebo jídlo.
Ačkoli může jít na první pohled o riskantní nákupy, v zahraničí je tento způsob nakupování velmi rozšířený a ověřený. Navíc většina obchodů nabízí první zásilku zdarma, abyste zjistili, zda je vhodná pro vás.